احتمالا برای بسیاری از ما پیش آمده که در کسب و کار خود دچار اشتباهاتی شده ایم که گاهی حتی نمی دانستیم مسیر اشتباهی را طی کردیم. در این مقاله به بررسی برخی اشتباهات در زمینه بازاریابی می پردازیم.

مارگو آرون موسس سایتی است که به گفته خود این سایت تلاقی بازاریابی، روانشناسی و راهبری را مورد بررسی قرار می دهد. در گفتگو با وی ایشان گفتند: همیشه دوست داشتم بدانم چه چیزی مردم را تحریک می کند، چه چیزی انگیزه رفتارهایشان است، و چرا کارها را به این شکل انجام می دهیم.

وی معتقد است "یک رویداد ثابت در بازاریابی وجود ندارد.  مهم نیست هنجارهای صنعتی چه می گویند. چون مهم اینجاست که رویکرد شما با بازار هدف ارتباط برقرار کند فقط همین.

" تنها چیزی که در این میان بسیار اهمیت دارد مشتری شماست اینکه او کیست؟کجاست؟ چه می خواهد؟

این مسائل، از مسائل بسیار مهمی هستند که باید به آن ها توجه ویژه ای نمایید.

در ادامه برخی اشتباهات را که ممکن است هر کدام از افراد مرتکب آن شوند مطرح می کنیم و راه هایی برای جلوگیری از اجتناب آن گفته می شود.

هزینه بیش از حد روی تبلیغات پولی

اغلب راهبرانی که برای انجام تبلیغات پولی عجله دارند به این دلیل است که می خواهند هرچه زودتر و بصورت خودکار وارد قیف تبلیغاتی شوند. درحالیکه یک رویکرد بهتر  این است که اول از همه با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و زمانی که آن ها را شناختید می فهمید که کجا هستند و بعد اینکه چگونه و چه زمانی با تبلیغات پولی سراغ آن ها بروید.

اگر این نوع تبلیغات دسترسی شما به مشتری را پرهزینه کند کسب و کارتان ضرر خواهد کرد. تبلیغات پولی زمانی مفید هستند که بدانید کدام معیارها مناسب شما هستند یا زمانیکه می دانید باید روی کدام مزایا مانوور دهید و از کدام فراخوان ها استفاده کنید.

جهش ناگهانی روی بازار وابسته

در اینجا هدف، توسعه رابطه با مشتریان قبل از شروع فروش است. به گفته آرون اینکار به تلاش زیادی نیاز دارد، اما ارزشمند است. وقتی هنوز چیزی نفروختید دنبال کردن مخاطب مانند این است که در یک کنفرانس با کسی ملاقات کنید و او فورا برای خیریه از شما پول بخواهد. این درخواست عالی است اما باید صبر کرد چون مخاطب تازه با شما آشنا شده است. او هنوز به شما اعتماد چندانی ندارد.

بنظر می رسد که رویکرد وابسته آسانتر است چون می تواند از رابطه فعلی دیگران با مخاطب خود استفاده کند. اما مطمنا نباید اجازه دهید ملاقات اول محدود به معامله شود. اگر قصد فروش دارید باید اول رابطه را بسازید.

سخن پراکنی آپدیت ها روی رسانه های اجتماعی

درست مانند روش هایی که در بالا گفته شد، رسانه های اجتماعی یک ابزار بسیار مهم هرچند نه حیاتی در اغلب طرح های بازاریابی محسوب می شوند. با این حال اگر رویکرد شما چنین باشد که هی بچه ها! تازه یک وبسایت راه انداختیم و حتما باید اون رو چک کنید! با ریسک بی احترامی با مخاطبان مواجه می شوید.

این همان چیزی است که به آن سخن پراکنی می گوییم یعنی وقتی بجای صحبت کردن با مردم با جیغ و داد با آن ها حرف می زنید.

تبادل نظر با یک راهبر موفق برای انجام کاری که خودتان هم از آن سر در نمی آورید.

آرون می گوید: در بازاریابی چیزی وجود دارد که سبب می شود افراد باهوش احساس حماقت کنند.

از سوال پرسیدن و رسیدن به جوابی که برای شما قانع کننده است نترسید. اگر شما سردرگم شده اید حتما با کسی طرف هستید که خودش هم سردرگم است و نتیجه ای که دنبال آن هستید را به شما نمی دهد. راهبر باید قادر باشد اصول ابتدایی را به ساده ترین شکل ممکن برای شما توضیح دهد. دست روی دست گذاشتن آن هم زمانی که همه چیز آماده است.

ما عاشق این هستیم که کاری انجام ندهیم. هیچ کاری نکردن حس امنیت خاطر می دهد. اما واقعا همه چیز نیست. انتظار کشیدن است. آماده شدن است، و مرتب کردن همه چیز. درحالیکه هیچ کاری انجام نمی دهید  درواقع کارهای زیادی انجام می دهید. همیشه دلایل زیادی برای هیچ کاری نکردن وجود دارد. همیشه به تاخیر انداختن کارها ناشی از ترس از برداشت دیگران است، و البته میل به کمال گرایی.

ریچارد هافمن یک جمله معروف دارد که می گوید اگر وقتی محصول را عرضه می کنید خجالت نکشید، یعنی مدت زمان زیادی برای این لحظه منتظر مانده اید.

 با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

نشانه های یک شرکت بازاریابی شبکه ای غیرقانونی

شرکت های هرمی و فاقد پروانه کسب

توصیه رابرت کیوساکی راجب نتورک مارکتینگ

انجام ,یک ,ها ,روی ,چیزی ,تبلیغات ,است که ,تبلیغات پولی ,که در ,آن ها ,است، و

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

معرفی فروشگاه ویژه sarjoo آلپ صنعت مطالبی در حوزه اقتصاد مقالات شخصی امنیت سایبری کتاب حقوق اساسی 3 – منوچهر طباطبایی موتمنی سریال های ایرانی جدید و نقد آنها ناسار قومس حساب . ساعت مچی هوشمند مردانه